Recent Post

Contact

Ads 300 x 600

Recent Posts

Recent Posts

Pages

Categories

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Acer Aspire 5741 5741G nasıl sökülür?

Acer Aspire 5741 5741G nasıl sökülür?


Bu kılavuzda bir Acer Aspire 5741 5741G serisi dizüstü bilgisayarın nasıl söküleceğini gösteriyorum.
Bu durumda, bir Acer Aspire 5741G-6983 modelini ayırıyorum.
Aşağıdaki büyük sökme adımlarını atacağım: 
ADIM 1-7: Sabit sürücüyü ve DVD sürücüsünü çıkartıyorum. RAM modüllerine ve kablosuz karta erişme. 
ADIM 8-13: Klavyenin çıkarılması ve sökülmesi. 
ADIM 14-18: Avuç içi dayanağı tertibatının sökülmesi. 
ADIM 19-25: Anakartın çıkarılması ve çıkarılması. 
ADIM 26-27: Soğutma fanını ve DC güç prizini çıkarma.
Başlamadan önce, bilgisayarın kapalı olduğundan emin olun.
AŞAMA 1.
Pilin kilidini açın ve çıkarın.
ADIM 2.
Sabit sürücü / bellek / kablosuz kart kapağını sabitleyen iki vidayı sökün.
Kaldırın ve kapağı çıkarın.
AŞAMA 3.
Artık sabit sürücüye, kablosuz karta ve her iki bellek modülüne erişebilirsiniz.
ADIM 4.
Ana karttan çıkarmak için sabit sürücüyü kaydırın.
Bundan sonra kaldırıp sabit sürücüyü çıkarın.
Acer Aspire 5741 5741G, düzenli 2.5 "SATA sabit disk ile donatılmıştır. Daha büyük kapasiteli 2.5 "SATA sabit disk veya 2.5" SATA SSD ile değiştirilebilir.
ADIM 5.
3G kapağını çıkarın.
Dizüstü bilgisayarımda 3G kartı yoktu.
ADIM 6.
DVD sürücüsünü sabitleyen bir vidayı sökün.
DVD sürücüyü sola doğru çekin ve çıkarın.
ADIM 7.
Her iki bellek modülüne de alttan erişilebilir.
Her iki bellek modülünü anakarta bağlı bırakacağım.
Acer Aspire 5741 5741G'nin DDR3 belleği takıldı. Toplam 8GB'a kadar RAM (her bir yuvada 4GB modül) alabilir.
ADIM 8.
Üst kısmında klavyeyi sabitleyen altı adet yay yüklemeli mandal bulunmaktadır.
Klavyeyi çıkarmak için tüm mandalların kilidini açmak gerekiyor.
Mandalı küçük bir tornavida ile kasaya itin. Aynı anda klavyeyi biraz kaldırın böylece mandal tekrar kilitlenmez.
ADIM 9.
Tüm mandalları kasanın içine ittiğinizde, klavyenin üst tarafını aşağıdaki resimde gösterildiği gibi kaldırmanız gerekir.
Klavyenin solunda ve sağında iki küçük mandal bulunur.
Klavyeyi kaldırırken klavyeyi yan mandallardan geçirmek için makul bir kuvvet uygulamanız gerekir.
ADIM 10.
Klavyeyi ters çevirin ve avuç içi dayanağına yerleştirin.
Artık klavye kablosu konektörüne erişebilirsiniz.
Aşağıdaki iki basamakta klavye konektörünün kilidini açmak ve kabloyu serbest bırakmak için açıklarım.
ADIM 11.
Klavye konektörü, kabloyu konektörün içine sabitleyen tutucuya sahiptir.
Tutucuyu (kahverengi parça) yaklaşık 2 milimetre kadar gösterilen yönde dikkatli bir şekilde kaydırın.
Taşıyıcı beyaz tabana bağlı kalmalıdır.
Tutucuyu kaydırmak için tırnaklarınızı kullanın ve fazla kuvvet uygulamayın. Çok kolay kayar.
ADIM 1/2.
Aşağıdaki resimde klavye konnektörü kilitli olmayan konumda gösterilmiştir.
Hayır, kabloyu konektörden çekebilirsiniz.
ADIM 13.
Klavyeyi çıkarın.
ADIM 14.
Altındaki tüm vidaları çıkarın.
ADIM 15.
Avuç içi dayanağı düzeneğini sabitleyen yedi vidayı sökün.
Aşağıdaki kabloları anakarttan çıkarın: 
1. Güç düğmesi kartı kablosu. 
2. Dokunmatik ekran kablosu. 
3. Sol hoparlör kablosu. 
4. Sağ hoparlör kablosu.
Güç düğmesi kartı kablosunu ve dokunmatik yüzey kablosunu 11-12. Adımlarda açıklandığı gibi aynı tekniği kullanarak çıkarın.
Anakart üzerindeki konektörden sol ve sağ hoparlör kablolarının fişini çekin.
ADIM 16.
Avuç içi dayanağı takımını alttaki kapaktan ayırmaya başlayın.
ADIM 17.
Avuç içi dayanağı komplesini sökün.
ADIM 18.
Avuç içi dayanağı grubunun alt tarafında şunlara erişebilirsiniz: 
1. Her iki hoparlör. 
2. Dokunmaya duyarlı tablet. 
3. Güç düğmesi kartı.
ADIM 19.
Avuç içi dayanağı tertibatı çıkarıldığında aşağıdaki dahili bileşenlere erişebilirsiniz: 
1. DC güç prizi. 
2. Soğutma fanı. 
3. CMOS pil. Anakarta lehimlenmiştir. 
4. USB kartı. 
5. Kart okuyucu.
Anakartın bağlantısını kesip çıkartalım.
ADIM 20.
Anakartı alt kapağa sabitleyen bir vidayı çıkarın.
Aşağıdaki kabloları anakarttan çıkarın: 
1. Video kablosu. 
2. USB kartı kablosu. 
3. Kart okuyucu kablosu. 
4. Mikrofon kablosu.
Video kablosunu nasıl çıkaracağınız aşağıda açıklanmıştır.
ADIM 21.
Anakartı çıkarmak için öncelikle kablosuz kartı çıkarmanız ve çıkarmanız gerekiyor.
İki anten kablosunu kablosuz karttan çıkarın.
ADIM 22.
Kablosuz kartı sabitleyen bir vidayı sökün.
Kablosuz kartı anakart üzerindeki yuvadan çekin.
ADIM 23.
Anakartın sol tarafını kaldırın ve alt kasadan çıkarmaya başlayın.
ADIM 24.
Bağlantı kesilecek bir kablo daha var - DC güç kablosu kablosu. Anakartın diğer tarafında bulunur.
DC güç kablosu kablosunu ana karttan çıkarın.
ADIM 25.
Artık anakartı çıkartabilirsiniz.
İşte anakart takılı olmadan alt kapak.
Anakartın soğutma modülüne erişebileceğiniz alt kısmı - soğutucu ve fan.
ADIM 26.
Fanın çıkarılması için fan kablosunu ana karttan çıkarmanız ve iki vidayı çıkarmanız gerekecektir.
Bundan sonra fanı çıkarmanız gerekir.
ADIM 27.
DC güç jakı, sol ekran menteşesine yakın bir yere monte edilmiştir.
Güç kablosu kablosu menteşe altına yönlendirilir.
DC jak kablo demetini çıkarmak ve değiştirmek istiyorsanız, sol menteşeyi sabitleyen iki vidayı çıkarmanız, menteşeyi yukarı kaldırıp kabloyu çıkarmalısınız.
Acer Aspire 5741 5741G dizüstü bilgisayarlar için LCD ekran kaldırma kılavuzunu henüz oluşturmadım, ancak sanırım Acer Aspire 5733z'ye çok benzer ve bunun için bir kılavuzum var.
Google Plus ile Paylas

About zafer

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder